Alla inlägg den 2 maj 2008

Av magnus thorn - 2 maj 2008 19:03


London 080501 23.25


Fråga inte mig hur det gick till, men du lyckades locka mig dit. Jag hade aldrig haft en tanke på att göra det, men hur det nu var så stod jag där i rummet. Mitt i.

   Jag vet inte hur många ni var, kanske tjugo stycken, alla med ryggarna mot väggen, alla med blicken mot mig. Först trodde jag att ni ville döda mig med era isblå ögon, att ni ville förgöra mig en gång för alla.

   Jag kan säga direkt att ni i så fall lyckades jävligt dåligt. Ni såg ut som ett gäng B-skådisar, nyss uppkomna från en mörk gammal källare, som serverade alldeles för billigt vin i sina flaskor.

   Till sist tog Du till orda, du ställde den där ofrånkomliga frågan och alla ville ha ett ärligt rakt svar. Ni ville ha rätt svar. Utan darr på rösten.

   Tyvärr gjorde jag er besvikna, och vad annat kunde jag göra? Jag hade bara ett svar, ett enda ord. (Fel ord.)

   - Nej.

   Jag vände på klacken, och gick ut ur rummet. En befriande skön känsla när jag kom ut i den ljumma natten, kände syret landa i lungorna, kände det lätta regnet mot min panna.

   Kände tyngdlösheten.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilken roman är Ulf Lundells bästa?
 Jack
 Saknaden
 Värmen
 Sömnen
 Kyssen
 Tårpilen
 En varg söker sin flock
 Hjärtats ljus
 Vinter i paradiset
 Frukost på en annan planet
 Friheten
 Vädermannen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards