Direktlänk till inlägg 7 maj 2008

2.0.0

Av magnus thorn - 7 maj 2008 18:29


Vid porten till TietoEnator Procapita Education Rexnet, 080507


Kan någon människa förklara för mig vad det är för fel på den här "utbildningsplattformen"? Den saknar logik och den är seg. Vill den att man ska bli tokig när man loggar sig igenom deras port? Vill den att det ska vara krångligt?

   Jävlas den med oss?

   Som om vi inte hade nog som det är i dagens skola.

 
 
Ingen bild

Anna-Lena, Malin & Hanna

7 maj 2008 22:35

Hej!
Vi är tre studenter som läser Medie- och kommunikationsvetenskap vid Uppsala universitet. Just nu skriver vi en B-uppsats om bloggar och identitet. Vi söker bloggare i Uppsalaområdet som kan tänka sig att delta i intervjuer som bland annat kommer att handla om vilket syfte bloggen fyller för er som bloggar. Om Du tycker det låter intressant och vill veta mer, maila då oss på metod@live.se så skickar vi mer information.
Hoppas vi hörs!
/ Malin, Anna-Lena och Hanna.

 
Ingen bild

Mild forever

7 maj 2008 23:56

Ännu ett lyckat köp av Uppsala Kommun. Ligger i klass med inköpet av biogasbussar, 98 tror jag. Då glömde dom att kolla om det fanns tillräckligt med biogas, vilket det naturligtvis inte gjoirde. Så kommunen fick köpa nya diselmotorer och lägga biogasmotorerna på en lagerhylla.
Sen har vi PS-självservice också, man blir bara trött.

 
imse

imse

8 maj 2008 09:42

Den kommunala arbetsplatsen i ett nötskal. Trögt och segt.

Ha det fint, trots allt!

http://zvammel.blogspot.com

 
Ingen bild

Sandra

8 maj 2008 19:20

Jag är så arg, varje gång. Och maken, som kan sånt där blir ännu argare när han får höra mig berätta. Hur kan vi acceptera nåt så värdelöst egentligen?

 
manjusri

manjusri

8 maj 2008 23:07

Det är ett av tidens tecken att varenda j-a inköpare faller för teknokraternas våta framtidsscenarior: "Skaffar ni bara DET HÄR systemet kommer alla era problem lösas..." NEJ, inget blir löst. Det enda som händer är att man dras in i ett evigt tekniskt kretslopp där ett system ersätter ett annat, och ständigt väntar vi på Frälsningen. Frälsta blir dock bara företagens plånböcker. Själva sitter vi blåsta i väntan på nästa uppgradering...
Må så gott och behåll lugnet! M

http://manjusri.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av magnus thorn - 26 maj 2008 21:38

    http://thorn-kugghjulsmannen.blogspot.com/        

Av magnus thorn - 23 maj 2008 15:18

  En dag, 080523   Det tornar upp sig bortom Hågadalen. Norröver klarblått. En kollision är att vänta, två fronter som får göra upp, släppa sina krafter fria och spela ut allt de har. Det kan bli ett vackert skådespel. Som i en bok av Ulf Lundell.   ...

Av magnus thorn - 22 maj 2008 20:50

    jag stod och såg påregistrerade varjedetalj  kunde dra linjernamellan punkterna  ta på intensiteten ...

Av magnus thorn - 22 maj 2008 15:24

  Idag hände något. Mitt emot mig på bussen satt en gammal man och tittade ut genom fönstret. Vi väntade båda på avfärd från City. Klockan strax efter två. Han hade nästan vitt hår, var fårad i ansiktet, med en hälsosam solbränna och rak i sin kropp....

Av magnus thorn - 21 maj 2008 14:32

  Jag står ovan hundra och sträcker ut. Mina ögon är slutna, jag andas sakta,... sakta,... sakta, för att liksom låta det komma till mig. Framför mig ligger allt det där som jag byggt upp, alla bilder i färg som jag har samlat på mig genom åren.    ...

Presentation

Omröstning

Vilken roman är Ulf Lundells bästa?
 Jack
 Saknaden
 Värmen
 Sömnen
 Kyssen
 Tårpilen
 En varg söker sin flock
 Hjärtats ljus
 Vinter i paradiset
 Frukost på en annan planet
 Friheten
 Vädermannen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards