Alla inlägg den 14 januari 2008

Av magnus thorn - 14 januari 2008 22:12


Jag tittar bakåt när bilen rullar iväg

du vinkar och blir allt avlägsnare

 

Till slut försvinner

du som en prick

vid horisonten

 

Det känns som om hela världen

ramlar över mig

 

Det är vemod smärta

det är avsked

 

Jag vänder mig om

lutar mig bakåt

ser framåt

 

Där ligger hela världen

framför mig

 

Som ett dukat bord

jag inte vill åt

Av magnus thorn - 14 januari 2008 08:40


Jag var och tittade på när min dotter tränade konståkning idag. Nybörjarkurs, glädje, entusiasm och liv! Och det slog mig där jag stod lutad mot sargen, att jag nog borde ha blivit en isprinsessa trots allt. Istället fjantade jag runt och spelade hockey större delen av min uppväxt.

   Visst var det kul att sätta upp den där pucken i krysset, och visst blev man stolt över att ta emot priset som matchens lirare, men vad är väl detta mot konståkning? Herregud, ingenting!

   Tänk att få tänja gränserna, göra de där konsterna, hoppa upp, snurra runt och sedan landa, och allt detta i en enda lång följsam linje av perfektion.

   Jag kan se mig själv därute på isen, och det är bittert att göra denna iakttagelse vid en ålder av 37. Det är liksom lite försent, till och med jag inser det.

   Isprinsessa.., inte prins, för det finns inga sådana, inte ens i sagorna, utan en riktig isprinsessa.

   Detta skulle ha varit jag.

Presentation

Omröstning

Vilken roman är Ulf Lundells bästa?
 Jack
 Saknaden
 Värmen
 Sömnen
 Kyssen
 Tårpilen
 En varg söker sin flock
 Hjärtats ljus
 Vinter i paradiset
 Frukost på en annan planet
 Friheten
 Vädermannen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards