Direktlänk till inlägg 22 januari 2008

ATT VANDRA MINA SKOR

Av magnus thorn - 22 januari 2008 21:29


När jag var yngre tillhörde jag vinden


Jag parerade samhället

avigt elegant


Nu är jag nere på marken

och möter sanningen


Jag äger mina vägar

på ett helt

annat sätt 


Och tillbringar mer tid

än någonsin 


Uppe i det blå

 
 
Gunnar

Gunnar

23 januari 2008 11:25

Hej
"Vad bryr sig en vind om förbud..."
:-)

http://blogg.aftonbladet.se/5859

 
Rosa

Rosa

23 januari 2008 16:40

vägen mot medelåldern :)

http://blogg.aftonbladet.se/150

 
Magnus

Magnus

23 januari 2008 18:28

Gunnar: Precis, det är bara att åka med..:)
Rosa: Ja, det är väl det..

http://thorn.bloggagratis.se

 
imse vimse

imse vimse

23 januari 2008 18:59

En riktigt bra beskrivning hur det är att bli äldre. Alldeles sant.

Ha en bra kväll!

http://zvammel.blogspot.com

 
Ingen bild

menuette

23 januari 2008 20:18

Alldes underbart Magnus! (gäller och kolla så man skriver under rätt inlägg här;)
Jo..bloggsvar inte behöver du ta åt dig av mitt inlägg heller. Menade mest de som gör det för att synas. De finns de som gör det med finess också, även om de är få. (pratar om ab-bloggen) Se mig! Än värre de som bygger upp en hel blogg genom att ställa sensationella frågor utan att ens ge ett uns av sin egen uppfattning. Jag tycker det är lite fjantigt. Ingen stor grej naturligtvis, och alla gör vi som vi vill.
Sen kan man ju andvända versaler ibland av o till naturligtvis för effekten...du får inte tolka mig ordagrant...tror inte du gjorde det heller ;)
Åh på din blogg blir det fint med versaler, det passar.
Ville mest gnälla på denna företelse, inte på ngn personligen och de var ej allvarligt menat.
(nu ser jag inte hela min kommentar)
Lustigt de där ju längre man bloggar ju fegare blir man, av rädsla för att såra ngn.
Knasigt tar själv sällan åt mig personligen av inlägg. Får vidarutveckla mifg i ett annat inlägg.
Måste ju snart tala "ut" om just kommentarer.
(skrattar)
Tycker du att det är behagligare att blogga här än på ab?
kan tycka just Ab är en aning stressande ibland. Även om de kanske ligger hos mig blir de lite stress.
Jaja trycker iväg denna så jag kan se vad som skrivits ;-)

 
Ingen bild

menuette

23 januari 2008 20:22

Oj!
De blev en lång kommentar full med stavfel som vanligt, skriver för fort. Pinsamt du som är lärare och allt.. (skrattar igen)
Lade just den här kommentaren men tror inte den kom fram.

 
Magnus

Magnus

23 januari 2008 22:08

imse vimse: Detsamma!
Menuette: Tack. Jag förstod vad du var ute efter, och jag håller naturligtvis med dig; speciellt på ab blir det "skrikigt" och kantigt med versaler (speciellt tillsammans med utropstecken.... Och stavfel, det blundar jag för, nu är jag ju ledig..:)
Och visst, det är klart skönare att blogga här, ab är stressig, som du skriver. Den där rullisten med senaste kommentarerna och senaste inläggen gör den till ett forum mer än en blogg. Men jag kan hantera den också. Men som sagt, den här trivs jag med utmärkt, det blir liksom ingen "tävling" över bloggandet.
Ha det gott!

http://thorn.bloggagratis.se

 
Lakrisalen

Lakrisalen

25 januari 2008 20:10

Hittade hit via Vita.. Vacker dikt!

http://lakrisal.bloggagratis.se

 
Tyra Tok

Tyra Tok

26 januari 2008 20:59

Men så UNDERBAR!

http://blogg.aftonbladet.se/18131

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av magnus thorn - 26 maj 2008 21:38

    http://thorn-kugghjulsmannen.blogspot.com/        

Av magnus thorn - 23 maj 2008 15:18

  En dag, 080523   Det tornar upp sig bortom Hågadalen. Norröver klarblått. En kollision är att vänta, två fronter som får göra upp, släppa sina krafter fria och spela ut allt de har. Det kan bli ett vackert skådespel. Som i en bok av Ulf Lundell.   ...

Av magnus thorn - 22 maj 2008 20:50

    jag stod och såg påregistrerade varjedetalj  kunde dra linjernamellan punkterna  ta på intensiteten ...

Av magnus thorn - 22 maj 2008 15:24

  Idag hände något. Mitt emot mig på bussen satt en gammal man och tittade ut genom fönstret. Vi väntade båda på avfärd från City. Klockan strax efter två. Han hade nästan vitt hår, var fårad i ansiktet, med en hälsosam solbränna och rak i sin kropp....

Av magnus thorn - 21 maj 2008 14:32

  Jag står ovan hundra och sträcker ut. Mina ögon är slutna, jag andas sakta,... sakta,... sakta, för att liksom låta det komma till mig. Framför mig ligger allt det där som jag byggt upp, alla bilder i färg som jag har samlat på mig genom åren.    ...

Presentation

Omröstning

Vilken roman är Ulf Lundells bästa?
 Jack
 Saknaden
 Värmen
 Sömnen
 Kyssen
 Tårpilen
 En varg söker sin flock
 Hjärtats ljus
 Vinter i paradiset
 Frukost på en annan planet
 Friheten
 Vädermannen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards