Alla inlägg under februari 2008

Av magnus thorn - 7 februari 2008 14:23


Det händer ibland att jag bara slungar ut en mening

låter den ligga kvar ett par sekunder och rulla ut

liksom känner på den när den är till att landa

och sedan ger jag den ny energi nytt liv

bygger på med bokstäver på nya vägar

låter den brodera ut sig till mosaik

växa ut till bilder och teater

bli en staty på egna ben

det känns i kroppen

i mina sinnen

när allt är


klart

Av magnus thorn - 6 februari 2008 18:40


Det känns som om jag bara går runt och skördar

de bästa druvorna den bästa sorten


Jag behöver inte ens arbeta för att få det att bli

det kommer till mig lätt och elegant


Energiflödet är detsamma

konstant nivå 10


Jag sorterar inte längre vägarna ut


Allting är öppet

Av magnus thorn - 5 februari 2008 19:22


Det var någon gång i slutet av mars

när dagarna och nätterna

var lika långa


Du öppnade upp och bjöd in

därinne hördes ljud


Toner i formationer


Men jag tackade nej

jag var på väg

åt andra

hållet


Än idag funderar jag på

hur det såg ut

därinne

Av magnus thorn - 4 februari 2008 18:01


Någon gång på våren 1989: I bil på väg mot Gävle; Skivbutiken, Musikbörsen, till larmet. På stereon The Cures Kiss me Kiss me Kiss me. Det var inte så att jag åkte bil mot Gävle, jag dansade mig fram mot Gävle, liksom lekte mig fram över asfalten.

   Det var en känsla av att alltid vara på väg någonstans, att aldrig stanna upp, aldrig stå still. Det var en känsla full av liv, nya avfarter bakom varje kurva, en känsla av att vara odödlig. Jag hade inte en tanke på att dö, vilket jag heller inte gjorde.

   Idag fick jag tillbaka den där känslan; kom gående från centrum på väg mot skolan, och just där och då, i solen, i smältsnön, stack den mig. Den sköt liv i en slocknad ådra, gav mig åter en ljuv vacker melodi av romantisk kärlek till alla omöjliga och möjliga ting på denna planet. På ett par sekunder var det över och förbi.

   Och jag funderade på min väg tillbaka vart jag egentligen var på väg någonstans. Jag hade inget bra svar, jag var på väg i cirkeln, den man aldrig kommer ur, där ljuset kan vara påtagligt men dovare än det där ungdomliga. Jag tänkte på hur den här världen är jävligt duktig på att ta av människor kreativiteten, ta av dem drömmarna, sätta in dem i fack, lotsa in dem i rätt fil, stänga dörren, regla och låsa dubbelt.

   Och jag tänkte på att den här världen aldrig kommer att kunna låsa om mig, jag kommer alltid att ha en dörr öppen, en väg ut. Den här världen är för avig för att komma åt mig, den är som en öppen bok, visserligen en tragisk bok i vissa avseenden, speciellt i ytterkanterna. Men den är lätt att genomskåda.

   Just detta faktum kommer jag att utnyttja varje dag, varje sekund. Och just därför kommer jag att få uppleva och återskapa den där känslan i smältsnön några dagar om året livet ut. Det är den känslan som är det vitala, det primära, i hela tillvaron.

   Det är den som bygger resten.

Av magnus thorn - 2 februari 2008 20:32


Nedanför väggar av snö

under skyltar

med elektronik


Levererade du allt som

folk bad om






Presentation

Omröstning

Vilken roman är Ulf Lundells bästa?
 Jack
 Saknaden
 Värmen
 Sömnen
 Kyssen
 Tårpilen
 En varg söker sin flock
 Hjärtats ljus
 Vinter i paradiset
 Frukost på en annan planet
 Friheten
 Vädermannen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards