Alla inlägg den 18 december 2007

Av magnus thorn - 18 december 2007 18:50

Så här gammal har jag aldrig varit. Dagarna sveper fram, kommer över en utan att man hinner undan, utan att man hinner spänna fast sig. Man dras med, slirar runt, parerar, men lyckas aldrig nå ifatt, man kommer alltid för sent.

 

Förr var jag alltid i tid, till och med före tiden, ett år räckte nästan till, det var så man uppfattade det. Men nu är åren kortare än så. Vari ligger rättvisan i detta konstaterande?

 

Det är ju nu jag behöver tiden, alla timmar, alla minuter, så jag hinner ta på dem, forma dem, lägga in mitt liv i dem, lägga in mina nära och kära i dem, singla ut sextio minuter och se om de ryms inom en timme. Ännu ett försök.

 

Jag vill klättra ut ur Karriärskarusellen, jag vill leva, inte bara överleva. Har bestämt mig för att inte jaga något som inte finns, inse att det någon gång får vara nog.

 

Pengar och prylar, köpfester och meningslösa karriärer står där utanför och pockar på min uppmärksamhet, de vill locka in mig till sig, göra mig till en av dem, göra mig till slav under begäret och krympa mina månader och år. 

 

Men de kommer aldrig att få mig. Tiden ska få mig istället. NI ska få mig.

Presentation

Omröstning

Vilken roman är Ulf Lundells bästa?
 Jack
 Saknaden
 Värmen
 Sömnen
 Kyssen
 Tårpilen
 En varg söker sin flock
 Hjärtats ljus
 Vinter i paradiset
 Frukost på en annan planet
 Friheten
 Vädermannen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards