Alla inlägg den 6 december 2007

Av magnus thorn - 6 december 2007 11:36

Tänkte låta tangenterna få glöda lite, få ur mig lite ord, göra meningar, bygga upp, riva ner!


Läser att julhandeln kommer att ”slå rekord” i år. Igen.. Någon där ute som är förvånad? Köpfesten som SvD väljer att kalla det, vilket uttryck..., vad fan är det frågan om; Köpfesten? Människor skuldsätter sig för att handla klappar, det är ingenting annat än tragik och åter tragik. En spegelbild av samhället; ingen duger utan kosmetika.


Här ute faller snön vackert. Där finns något som framkallar en känsla av äkthet, jag älskar snö som faller, jag har alltid gjort det. Det är som ett konstverk som blir till varje gång det händer.


Jakten på att bli kändis och bli ett namn i detta lilla land gör mig stum av hänförelse. Människor gör vad som helst för en löpsedel. Vissa skulle sälja sin mor och far för bulgariska Lev, om det vore möjligt. Bekräftelse och åter bekräftelse… Vart tog det genuina vägen?


Det är likadant här på bloggen (Aftonbladet); vem är störst, vem är bäst, vem är mest provocerande, vem har flest kommentarer? ”Om du inte skriver hos mig skriver jag inte hos dig”… Dagismentalitet i kubik.


Längtar ut i skogen; ska ta mig dit i kväll, efter upplyst spår, suga in luften, smaka på snön och låta mig uppslukas av antilarmet.


Nu: Har jag samlat nog med kraft för att fortsätta skriva.

Presentation

Omröstning

Vilken roman är Ulf Lundells bästa?
 Jack
 Saknaden
 Värmen
 Sömnen
 Kyssen
 Tårpilen
 En varg söker sin flock
 Hjärtats ljus
 Vinter i paradiset
 Frukost på en annan planet
 Friheten
 Vädermannen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards