Direktlänk till inlägg 10 december 2007

Det stora allvaret

Av magnus thorn - 10 december 2007 10:21

Ibland när jag tänker tillbaka kan jag tycka att dina tankar alltför ofta var för svarta, de dröp av påklistrad ångest och var själva basen för hela din framtoning. Som någon som söker sig problem, intalar sig själv att allt runtomkring är ett helvete, och sedan när allt kommer omkring, då är det just så det förhåller sig.


Ändå var jag tveksam inför det där, hela den där grejen med en osande frustration som en nimbus runt din hud, den bleka, släta huden. Dina iakttagande ögon, den sökande djupa blicken som snappade upp allt framför dig som framstod som ett hot.

Och våra samtal sedan.. de vandrade sina egna vägar, sökte svar, ställde frågor, gav återigen svar, men aldrig att vi tyckte oss pricka rätt, det var alltid något som lämnades kvar, som en landmina att falla över när det var dags för nästa session.


Idag när jag ser tillbaka vet jag att allt var allvar. Allvar, i en anna tid. Du såg igenom mycket av det som skulle komma, som var på väg över oss, som vi nu inte kan värja oss emot. Vi har fallit över den sista landminan, landat tungt för att aldrig ta oss upp igen.


I detta ytlighetens Mecka.

 
 
Ingen bild

Magnus

10 december 2007 10:44

Ja, så såg det ut.

 
Rosa

Rosa

10 december 2007 18:10

Förstår dig samtidigt som det är så trist. Jag har ju tröttnat också. Som du skriver det går varken att göra bu eller bä. Det har varit så hela dagen. Jag är ständigt uppkopplad på jobbet och det har ingen betydelse när jag gått in. To many hela tiden. Mejlade AB och ställde en SNÄLL fråga. Få se om jag får något svar. Tvivlar. BLir lite patetiskt med deras mms felmeddelande på framsidan. Håller koll på dig ändå. Blir lättare för mig att titta in här än tvärtom. Tänker när jag läser En riddare bland hallickar och mutade direktörer (jag vet att jag kommenterat den i din blogg) att även om vi är olika så är vi så lika. Känner igen mig i så mycket, i din frustration som du bär på. Att jag hoppas verkligen det blir den där ölen någon gång i framtiden. Vi hörs./Rosa

http://blogg.aftonbladet.se/150

 
Manjusri

Manjusri

11 december 2007 02:11

Jag hittade hit. Hoppas du kommer att trivas bättre här!

Ytlighetens Mecka, ja, det lever vi i. Man kan ju bara önska att det som är ytligt också borde vara lätt att ta sig ur. Fast kanske inte om man står i en tunn hinna av super-lim...
Allt gott, M

http://manjusri.wordpress.com

 
Ingen bild

Magnus Thorn

11 december 2007 08:19

Rosa: Vi får se hur länge man stannar till här, men jag gillar faktist den här sidan, lättnavigerad och stilfull.

Manjusri: Precis, det är nåt som sitter fast under fötterna...:)

 
Pelle

Pelle

11 december 2007 08:38

(Meget) bra skrivet.Tummen upp. :)

http://pellesreality.blogspot.com

 
Magnus Thorn

Magnus Thorn

11 december 2007 09:38

Pelle: Danke!

http://thorn.bloggagratis.se

 
Vb

Vb

11 december 2007 11:10

Så har kugghjulen fallit på plats.En annan plats.

Ler.

http://vendettanbettan.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av magnus thorn - 26 maj 2008 21:38

    http://thorn-kugghjulsmannen.blogspot.com/        

Av magnus thorn - 23 maj 2008 15:18

  En dag, 080523   Det tornar upp sig bortom Hågadalen. Norröver klarblått. En kollision är att vänta, två fronter som får göra upp, släppa sina krafter fria och spela ut allt de har. Det kan bli ett vackert skådespel. Som i en bok av Ulf Lundell.   ...

Av magnus thorn - 22 maj 2008 20:50

    jag stod och såg påregistrerade varjedetalj  kunde dra linjernamellan punkterna  ta på intensiteten ...

Av magnus thorn - 22 maj 2008 15:24

  Idag hände något. Mitt emot mig på bussen satt en gammal man och tittade ut genom fönstret. Vi väntade båda på avfärd från City. Klockan strax efter två. Han hade nästan vitt hår, var fårad i ansiktet, med en hälsosam solbränna och rak i sin kropp....

Av magnus thorn - 21 maj 2008 14:32

  Jag står ovan hundra och sträcker ut. Mina ögon är slutna, jag andas sakta,... sakta,... sakta, för att liksom låta det komma till mig. Framför mig ligger allt det där som jag byggt upp, alla bilder i färg som jag har samlat på mig genom åren.    ...

Presentation

Omröstning

Vilken roman är Ulf Lundells bästa?
 Jack
 Saknaden
 Värmen
 Sömnen
 Kyssen
 Tårpilen
 En varg söker sin flock
 Hjärtats ljus
 Vinter i paradiset
 Frukost på en annan planet
 Friheten
 Vädermannen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards