Alla inlägg den 11 april 2008

Av magnus thorn - 11 april 2008 13:03


jag begärde nog ett stick för mycket

ville vidare till nästa nivå

 

allt var upplagt för mig

och min alldeles

egna estrad.

 

men strålkastarljuset slocknade

det blev mörkt stilla

 

applåderna tystnade

 

och jag förstod inte förrän nu

hur det kunde bli

 

…så där

Av magnus thorn - 11 april 2008 09:31


.. Ungefär, så här:


Har precis kommit ur duschen. Hade tänkt skriva om solskenet i backen ner mot Ekebydalen, men det är skugga nu. Men det var vackert där ute, med solen och våren, jag lovar.

   Och igår såg jag Brynäs säkra elitseriekontraktet på plats i Västerås. Jag har nog aldrig varit med om en Brynäsklack som sjungit så mycket och så bra, det var magi på den fullsatta ståplatsläktaren. 7-0 till Brynäs, och de där rödgula revärerna på spelarnas axlar har aldrig varit vackrare.

   Sedan natt och Svante kräktes och hade ont i magen. Det blev till att vaka, gå till toaletten och åter mot sängen och allt det där i retur ett par gånger om. Och nu är jag där själv…

   Men till och med det är vackert en sådan här dag.


Presentation

Omröstning

Vilken roman är Ulf Lundells bästa?
 Jack
 Saknaden
 Värmen
 Sömnen
 Kyssen
 Tårpilen
 En varg söker sin flock
 Hjärtats ljus
 Vinter i paradiset
 Frukost på en annan planet
 Friheten
 Vädermannen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards