Direktlänk till inlägg 24 april 2008

EN INSTÄLLD SPELNING ÄR OCKSÅ EN SPELNING

Av magnus thorn - 24 april 2008 08:57


Får mig ett muntert skådespel uppfört på parkeringen utanför, tillsammans med morgonkaffet idag. Skyltar om parkering förbjuden har varit uppställda sedan två dagar tillbaka, mycket synliga för alla som tillåts framföra en bil, de ordinarie parkeringsskyltarna har varit övertäckta med svarta sopsäckar. Något ingen sansad människa kan ha missat.

   Trots det står det två bilar kvar på parkeringen när "grussugaren" anländer. Febril aktivitet tar vid, och inom tio minuter har vi sju vuxna män i färgglada västar på plats, en bärgningsbil, två bilar från parkeringsbolaget. Jag är tvungen att fylla på lite kaffe, sätta på mig solglasögonen och verkligen luta mig tillbaka. Leendet på mina läppar andas munterhet.

   Sedan skrivs parkeringsböter, bilarna lyfts upp och rullas åt sidan, och "grussugaren" kan äntligen göra sitt jobb. Då dyker, genom det enorma dammolnet, en mycket storväxt och burdus man upp, gestikulerar och pekar. De vuxna männen i färgglada västar rör inte en min, pekar i sin tur på skyltarna, nickar lite lätt, pekar på P-boten. Den burduse är vid det här laget högröd i ansiktet, tar lappen från vindrutan, sätter tillbaka den i något som kan liknas vid en John Cleese-manöver, vänder på klacken och går därifrån.

   Och jag funderar på om den mannen verkligen är läskunnig, eller om han bara är dum? Av bilen att döma kan han tillhöra den kategori män som tror att de har egna lagar, egna regler och inte behöver bry sig om trivialiteter som vanliga svenssons envisas med att följa. För mig framstår han dock som en idiot. Varken mer eller mindre.

   Den starten på morgonen får mig att må mycket bättre än vad jag har gjort den senaste veckan, nu känner jag att jag börjar återvända igen. Var till doktorn i går, och det konstaterades att den elaka virusinfektionen i luftvägarna är envis, jag har en svullnad mot ögon och panna som måste ge med sig, hostan måste avta.

   Gör den inte det idag, om jag inte ser någon ljusning efter lunch, då blir det inget uppträdande i morgon, åtminstone inte för egen del. Hur kul skulle det vara för juryn, för publiken, för resten av bandet att höra en sångare som låter som en hostig Gammelsmurf? Hur kul skulle det vara för mig?

   Men jag hoppas att dagens parkeringsfars kan ha hjälpt till, den gav mig om inte annat lite av humorn tillbaka.

 
 
Peter

Peter

24 april 2008 10:12

Vilken härlig morgon!

http://smokehead.bloggagratis.se

 
Minna

Minna

24 april 2008 10:40

Vissa människor.. Men det är bra att humöret är bättre. Tråkigt att du fortfarande är krasslig dock. =/

http://minnareten.blogspot.com

 
Magnus himself

Magnus himself

24 april 2008 12:41

Peter: Komik på hög nivå!

Minna: Jag är bättre idag, även om det kanske inte säger så mycket...
Jag bestämmer mig under dagen om det blir nåt av med rocken eller inte.

http://thorn.bloggagratis.se

 
Amazonen

Amazonen

24 april 2008 20:27

hahahhahaha
varför händer sånt där aldrig inför mina ögon?

http://:josefinthorn.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av magnus thorn - 26 maj 2008 21:38

    http://thorn-kugghjulsmannen.blogspot.com/        

Av magnus thorn - 23 maj 2008 15:18

  En dag, 080523   Det tornar upp sig bortom Hågadalen. Norröver klarblått. En kollision är att vänta, två fronter som får göra upp, släppa sina krafter fria och spela ut allt de har. Det kan bli ett vackert skådespel. Som i en bok av Ulf Lundell.   ...

Av magnus thorn - 22 maj 2008 20:50

    jag stod och såg påregistrerade varjedetalj  kunde dra linjernamellan punkterna  ta på intensiteten ...

Av magnus thorn - 22 maj 2008 15:24

  Idag hände något. Mitt emot mig på bussen satt en gammal man och tittade ut genom fönstret. Vi väntade båda på avfärd från City. Klockan strax efter två. Han hade nästan vitt hår, var fårad i ansiktet, med en hälsosam solbränna och rak i sin kropp....

Av magnus thorn - 21 maj 2008 14:32

  Jag står ovan hundra och sträcker ut. Mina ögon är slutna, jag andas sakta,... sakta,... sakta, för att liksom låta det komma till mig. Framför mig ligger allt det där som jag byggt upp, alla bilder i färg som jag har samlat på mig genom åren.    ...

Presentation

Omröstning

Vilken roman är Ulf Lundells bästa?
 Jack
 Saknaden
 Värmen
 Sömnen
 Kyssen
 Tårpilen
 En varg söker sin flock
 Hjärtats ljus
 Vinter i paradiset
 Frukost på en annan planet
 Friheten
 Vädermannen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards