Alla inlägg den 1 mars 2008

Av magnus thorn - 1 mars 2008 13:29


Jag satt där längst in i hörnet när du kom in genom dörren. Jag hade sett dig i vimlet på Esplanaden ett par dagar tidigare, du passerade mig då på centimeterkort avstånd. Jag kände din puls.

   Nu sökte jag upp dina ögon men det var som om du såg rakt igenom mig, det fastnade inte (Du måste ha missat det där rena, perfekt klara, som jag bär inom mig). Jag vek undan och tittade ner i bordet. När jag sedan fyllde lungorna spände det över bröstet, det sipprade upp mot hjärnan och det var som om någonting frigjordes, det började snurra runt för mig, väggarna ändrade färg och någonting återvände.

   Jag vet inte hur länge jag satt där och iakttog dig, läste dig, kände av allt som du sände ut i det där rummet.

   När du sedan gick ut genom dörren, helt i glas, och återigen var försvunnen, var min enda tanke att jag bara måste få vara med dig.

Presentation

Omröstning

Vilken roman är Ulf Lundells bästa?
 Jack
 Saknaden
 Värmen
 Sömnen
 Kyssen
 Tårpilen
 En varg söker sin flock
 Hjärtats ljus
 Vinter i paradiset
 Frukost på en annan planet
 Friheten
 Vädermannen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards