Alla inlägg den 6 mars 2008

Av magnus thorn - 6 mars 2008 18:06


Det är vår på min balkong. Solen har landat här, och utanför smälter den, till synes, helt meningslösa snön bort igen. Det spelas The Clash på stereon, precis som alltid här när våren knackar på; Train in Vain. Det är något med den låten som är själva essensen av allt det som gör våren. Den öppnar upp stängda portar, den släpper ut delar av mig som legat stilla under vintermånaderna.

   Jag får lust att gå ner till svandammen och mata fåglarna, ta en vända i naturreservatet och suga i mig allt det oändligt vackra som man möter där ute, jag får lust att sätta på mig mina svarta Ray-Ban, ta bilen och köra ut på motorvägen, lägga mig i norrgående riktning, trygga etthundratjugo och musiken på exakt nivå. Jag får lust att gå till saluhallen och handla upp en sjudundrande middag för släkt och vänner, jag får lust att gå genom staden, iaktta människorna, ser hur just de behandlar sina vårkänslor, jag får lust att le mot okända för att kvittera ut ett leende i retur, jag får lust att leva i ett 48-timmarsdygn.

   Allt det där, eller åtminstone delar av det, ska jag göra när våren kommer. På riktigt.

Presentation

Omröstning

Vilken roman är Ulf Lundells bästa?
 Jack
 Saknaden
 Värmen
 Sömnen
 Kyssen
 Tårpilen
 En varg söker sin flock
 Hjärtats ljus
 Vinter i paradiset
 Frukost på en annan planet
 Friheten
 Vädermannen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards