Direktlänk till inlägg 6 mars 2008

OM DET HÄR ÄR VÅREN MÅSTE SOMMAR´N VA PÅ VÄG

Av magnus thorn - 6 mars 2008 18:06


Det är vår på min balkong. Solen har landat här, och utanför smälter den, till synes, helt meningslösa snön bort igen. Det spelas The Clash på stereon, precis som alltid här när våren knackar på; Train in Vain. Det är något med den låten som är själva essensen av allt det som gör våren. Den öppnar upp stängda portar, den släpper ut delar av mig som legat stilla under vintermånaderna.

   Jag får lust att gå ner till svandammen och mata fåglarna, ta en vända i naturreservatet och suga i mig allt det oändligt vackra som man möter där ute, jag får lust att sätta på mig mina svarta Ray-Ban, ta bilen och köra ut på motorvägen, lägga mig i norrgående riktning, trygga etthundratjugo och musiken på exakt nivå. Jag får lust att gå till saluhallen och handla upp en sjudundrande middag för släkt och vänner, jag får lust att gå genom staden, iaktta människorna, ser hur just de behandlar sina vårkänslor, jag får lust att le mot okända för att kvittera ut ett leende i retur, jag får lust att leva i ett 48-timmarsdygn.

   Allt det där, eller åtminstone delar av det, ska jag göra när våren kommer. På riktigt.

 
 
Ingen bild

KoppTe

6 mars 2008 18:11

Nästan sommar ute idag, jag badade i alla fall...

 
Ingen bild

jonken

6 mars 2008 19:01

Den känslan är underbar.
Men vi håller på den lite till,så att den sedan får explodera och ta oss med ända till sommaren.....

 
Sandra

Sandra

6 mars 2008 19:25

Igår var jag ute och promenerade på Kungsängen, längs ån. Solen i ansiktet och vinden i ryggen. Promenaden avslutades på Fågelsången, mot väggen, i solskenet. Det var nästan vår igår. Kanske den kommer imorgon?

http://almanova.blogg.se

 
Minna

Minna

6 mars 2008 20:25

Underbart! Nu fick jag också lust att gör allt det där. Och det är en helt angenäm känsla. Tack :)

http://blogg.aftonbladet.se/15534

 
imse vimse

imse vimse

6 mars 2008 21:58

Idag var det faktiskt som vår i luften. Helt underbart!

Ha det gott!

http://zvammel.blogspot.com

 
Ingen bild

Depps

7 mars 2008 09:09

Den känslan är underbar när den kommer i denna sjuka värld och det är skönt att man fortfarande kan känna så.

ha det.

 
Magnus

Magnus

7 mars 2008 12:48

Kopp Te: Inte i en fontän väl?..:)
Jonken: Precis så.
Sandra: Det kan vara så att den är här. Lät mysigt det där.
Minna: Varsågod!
imse vimse: Ha det!
Depps: Våren lär alltid ha ett visst grepp om ens känslor. Åtminstone hoppas man det; ha det gott.

http://thorn.bloggagratis.se

 
Rosa

Rosa

9 mars 2008 21:34

Och sedan förmedla på bloggen hur härligt det var.....

http://blogg.aftonbladet.se/150

 
Amlor

Amlor

10 mars 2008 01:36

Det ska jag också göra. Såg första gullvivan härom dagen. En aning tidigt.. :)

http://blogg.aftonbladet.se/18131

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av magnus thorn - 26 maj 2008 21:38

    http://thorn-kugghjulsmannen.blogspot.com/        

Av magnus thorn - 23 maj 2008 15:18

  En dag, 080523   Det tornar upp sig bortom Hågadalen. Norröver klarblått. En kollision är att vänta, två fronter som får göra upp, släppa sina krafter fria och spela ut allt de har. Det kan bli ett vackert skådespel. Som i en bok av Ulf Lundell.   ...

Av magnus thorn - 22 maj 2008 20:50

    jag stod och såg påregistrerade varjedetalj  kunde dra linjernamellan punkterna  ta på intensiteten ...

Av magnus thorn - 22 maj 2008 15:24

  Idag hände något. Mitt emot mig på bussen satt en gammal man och tittade ut genom fönstret. Vi väntade båda på avfärd från City. Klockan strax efter två. Han hade nästan vitt hår, var fårad i ansiktet, med en hälsosam solbränna och rak i sin kropp....

Av magnus thorn - 21 maj 2008 14:32

  Jag står ovan hundra och sträcker ut. Mina ögon är slutna, jag andas sakta,... sakta,... sakta, för att liksom låta det komma till mig. Framför mig ligger allt det där som jag byggt upp, alla bilder i färg som jag har samlat på mig genom åren.    ...

Presentation

Omröstning

Vilken roman är Ulf Lundells bästa?
 Jack
 Saknaden
 Värmen
 Sömnen
 Kyssen
 Tårpilen
 En varg söker sin flock
 Hjärtats ljus
 Vinter i paradiset
 Frukost på en annan planet
 Friheten
 Vädermannen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards