Direktlänk till inlägg 8 mars 2008

MITT FÖRRA SLUT

Av magnus thorn - 8 mars 2008 18:25


I mitt förra liv dog jag i en bilkrasch. Jag körde en vit Volvo Amazon, dåtidens välfärdsbevis. Den stod i vinkel rakt över vägbanan i Tröttbacken på riksväg 80, strax utanför Hofors. Jag såg allt från ovan, hur brandsoldaterna kämpade, sågade, böjde, hur ambulanspersonalen febrilt försökte få liv i den kropp som sakta, så sakta dog bort där i vinterkvällen.

   Jag har sett de där bilderna många gånger, redan i tidig ålder dök de upp i drömmarna, och bilden har aldrig förändrats. Den vita Amazonen lyser lika klar som alltid, blodet är rött och snöfallet vitt och kampakt.

   Men jag har aldrig varit säker på att det var jag som satt fastklämd där i framsätet, jag tror inte på sånt, det har jag aldrig gjort, men jag är ändå säker; det var jag.

   I någon form.

 
 
menuette

menuette

8 mars 2008 19:25

Tack för svaret nedan, skall ha det i åtanke, Ab fungerar ju inte riktigt bra åsså kanske de blir mera reklam.
Vilket dramatiskt inlägg, nästan så man tror det är på riktigt ;)

http://blogg.aftonbladet.se/4682

 
Magnus

Magnus

8 mars 2008 22:42

menuette: Det är det jag är rädd för...

http://thorn.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Depps

9 mars 2008 10:33

Snygg sida nu du. Skum syn du har. Den bör du ta på största allvar! Ha det. (Ps...1976 krockade jag i just en vit amazon)

 
Madonnan

Madonnan

9 mars 2008 10:33

Så fantastiskt att minnas...Jag tror definitivt på tidigare liv och att det här är minnesglimtar från det. Förstår att det kanske ger dig funderingar också.


Ha en fin söndag:)

http://madonnan.wordpress.com

 
Ingen bild

Rebecka

9 mars 2008 13:30

Läskigt och underbart på samma gång. Läskigt att ha återkommande dröm om sig själv som dör men underbart med en känsla om flera (tidigare och fortsatta) liv.

 
Vicke

Vicke

9 mars 2008 17:06

En fråga som vi aldrig får svar på

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?ar

 
Niki Loong

Niki Loong

9 mars 2008 19:38

För några år sedan hade jag sagt att det var inbillning. Idag säger jag att det förmodligen är som du tror, det var du som gick över till andra sidan den där snöiga dagen. Jag har lärt mig att det finns mycket vi inte kan se, men som lika förbaskat finns i allra högsta grad. Och det bästa med såna här minnen är väl att dom gör att man inte är rädd för döden. Kram och tack för titten på hemsidan :)

http://www.metrobloggen.se/niki

 
Ingen bild

Depps

9 mars 2008 21:55

Visst är det du som ändrat din blogg på ab?

 
Amlor

Amlor

10 mars 2008 01:31

Jag tror på sånt. :)

http://blogg.aftonbladet.se/18131

 
Magnus

Magnus

10 mars 2008 09:55

Depps: Amazoner verkar vara gångbara.. Och min sida hos AB; jag var där och ändrade lite.
Madonnan: Det kanske är så att vi lever igen och vidare, frågan är om man kommer sanningen på spåren någon gång..:)
Rebecka: Det är lite skrämmande, men även kittlande..
Vicke: Precis.. Eller?
Niki Loong: Intressant hur som.
Amlor: Kanske jag också....

http://thorn.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Depps

10 mars 2008 10:30

Mycket bra visningsbild. (ab) Om jag tolkar den rätt :)

 
trollpackan

trollpackan

10 mars 2008 16:18

Mmm..det här är intressant tycker jag!
Jag har haft flera situationer, speciellt som liten, där jag hade känslan av att jag hade varit på ett ställe fast jag visste att jag inte hade det...om du förstår hur jag menar? Så på något sätt tror jag att jag hade varit där förut i ett tidigare liv ...

http://trollpackan

 
Magnus

Magnus

10 mars 2008 22:38

trollpackan: Jodå, det där känner jag igen. Har upplevt samma sak. Lite kusligt va?..

http://thorn.bloggagratis.se

 
imse vimse

imse vimse

11 mars 2008 18:55

Spännande minnesglimtar. Tror absolut att det kan vara speglingar av nåt som varit tidigare.

http://zvammel.blogspot.com

 
Rosa

Rosa

11 mars 2008 22:05

Vet att jag har kommenterat här men ibland försvinner det jag skrivit, som om de inte vill fastna. Minns att jag skrev nå´t om att vila i den vetskapen att du vet, den är rogivande. Jag har haft ut ur kroppen upplevelser och jag tvivlar inte på det jag upplevt däremot i vilken form i vilken tid är en annan fråga, men jag vilar i att jag vet att det här livet är till för att genomlevas på bästa sätt. (Karmalagen.) Tids nog kommer svaret. Jag har inte bråttom och energin sparar jag till nu och här.

http://blogg.aftonbladet.se/150

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av magnus thorn - 26 maj 2008 21:38

    http://thorn-kugghjulsmannen.blogspot.com/        

Av magnus thorn - 23 maj 2008 15:18

  En dag, 080523   Det tornar upp sig bortom Hågadalen. Norröver klarblått. En kollision är att vänta, två fronter som får göra upp, släppa sina krafter fria och spela ut allt de har. Det kan bli ett vackert skådespel. Som i en bok av Ulf Lundell.   ...

Av magnus thorn - 22 maj 2008 20:50

    jag stod och såg påregistrerade varjedetalj  kunde dra linjernamellan punkterna  ta på intensiteten ...

Av magnus thorn - 22 maj 2008 15:24

  Idag hände något. Mitt emot mig på bussen satt en gammal man och tittade ut genom fönstret. Vi väntade båda på avfärd från City. Klockan strax efter två. Han hade nästan vitt hår, var fårad i ansiktet, med en hälsosam solbränna och rak i sin kropp....

Av magnus thorn - 21 maj 2008 14:32

  Jag står ovan hundra och sträcker ut. Mina ögon är slutna, jag andas sakta,... sakta,... sakta, för att liksom låta det komma till mig. Framför mig ligger allt det där som jag byggt upp, alla bilder i färg som jag har samlat på mig genom åren.    ...

Presentation

Omröstning

Vilken roman är Ulf Lundells bästa?
 Jack
 Saknaden
 Värmen
 Sömnen
 Kyssen
 Tårpilen
 En varg söker sin flock
 Hjärtats ljus
 Vinter i paradiset
 Frukost på en annan planet
 Friheten
 Vädermannen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards