Direktlänk till inlägg 11 mars 2008

LEVIN

Av magnus thorn - 11 mars 2008 16:54


Jag försöker hitta en ingång. Vinkeln måste vara rätt, lutningen behaglig. Jag vill rulla ut toner i gångarna, åstadkomma en harmoni utöver det ordinära, skapa något som blir en helhet, eller åtminstone något som kan liknas vid en helhet. Men som sagt; jag måste hitta en ingång först.

   Agendan måste upp på bordet, den bör lysas från pärm till pärm, klockslagen och allt däri måste upp till ytan. Ingenting bör lämnas åt slumpen, för ingången måste vara den rätta. Inte en centimeter åt något håll kan accepteras, allt måste vara clean, klart för avgång liksom.

   För jag hade tänkt uppväcka min slumrande kreativitet, öppna upp rummen och skapa stor mäktig rymd innanför väggarna, låta mig dras med av min egen kraft! Och då måste ja ha fritt spelrum utan distraktioner. När jag hittar ingången…

  






Egentligen borde jag börja ta de där gitarrlektionerna.

   Redan nu i vår.

 
 
Ingen bild

jonken

11 mars 2008 17:13

Det borde jag också.
Den står och dammar i ett hörn nu.

 
imse vimse

imse vimse

11 mars 2008 18:52

Lite förvirrat kanske. Men du bör absolut ta gitarrlektioner.

http://zvammel.blogspot.com

 
Magnus

Magnus

11 mars 2008 21:13

imse vimse: Hmm

Jonken: Så vi kan spela lite klassiker när vi ses!

http://thorn.bloggagratis.se

 
Rosa

Rosa

11 mars 2008 21:58

Låter nästan som om tankarna dödar kreativiteten. Många av de bästa musikerna har aldrig tagit lektioner eller kan noter. Så låt kreativiteten flöda utan brydda in eller utgångar.

http://blogg.aftonbladet.se/150

 
Ingen bild

Madonnan

11 mars 2008 22:23

Gitarrlektioner kan vara väldigt roliga, så det tycker jag absolut (även fast du säkerligen kan spela bra redan...)

:)

 
Gunnar

Gunnar

12 mars 2008 11:57

Hej

"Rulla in en boll och låt den rulla.."

Klart Du skall köpa en gitarr.En sådan kan man inte leva utan.(härhemma finns just nu 5 stycken)

:-)

http://blogg.aftonbladet.se/5859

 
Magnus

Magnus

12 mars 2008 12:01

Rosa: Nja, jag håller nog inte med dig där. Gitarr har jag spelat under lång tid, men jag kommer inte längre, jag vill utvecklas och det snabbt. Med barnen springandes runt benen blir det sällan tid, och när jag är hemma gör jag annat ofta. Får jag en tid som passar helt utan distraktionsmoment, då kommer det att hända saker. Kreativiteten släpper jag ut genom ord ändå!

Madonnan: Ska bli!

Gunnar: Gitarr har jag, och den kan man inte leva utan; men nu är det andra mål i sikte.

http://thorn.bloggagratis.se

 
Amazonen

Amazonen

15 mars 2008 13:14

gört!

http://josefinthorn.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av magnus thorn - 26 maj 2008 21:38

    http://thorn-kugghjulsmannen.blogspot.com/        

Av magnus thorn - 23 maj 2008 15:18

  En dag, 080523   Det tornar upp sig bortom Hågadalen. Norröver klarblått. En kollision är att vänta, två fronter som får göra upp, släppa sina krafter fria och spela ut allt de har. Det kan bli ett vackert skådespel. Som i en bok av Ulf Lundell.   ...

Av magnus thorn - 22 maj 2008 20:50

    jag stod och såg påregistrerade varjedetalj  kunde dra linjernamellan punkterna  ta på intensiteten ...

Av magnus thorn - 22 maj 2008 15:24

  Idag hände något. Mitt emot mig på bussen satt en gammal man och tittade ut genom fönstret. Vi väntade båda på avfärd från City. Klockan strax efter två. Han hade nästan vitt hår, var fårad i ansiktet, med en hälsosam solbränna och rak i sin kropp....

Av magnus thorn - 21 maj 2008 14:32

  Jag står ovan hundra och sträcker ut. Mina ögon är slutna, jag andas sakta,... sakta,... sakta, för att liksom låta det komma till mig. Framför mig ligger allt det där som jag byggt upp, alla bilder i färg som jag har samlat på mig genom åren.    ...

Presentation

Omröstning

Vilken roman är Ulf Lundells bästa?
 Jack
 Saknaden
 Värmen
 Sömnen
 Kyssen
 Tårpilen
 En varg söker sin flock
 Hjärtats ljus
 Vinter i paradiset
 Frukost på en annan planet
 Friheten
 Vädermannen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards